Konto bankowe
Wielkiej Brytanii każdy pracownik musi posiadać konto bankowe. Pracodawca może wypłacić pensję tylko na konto bankowe pracownika. Konto bankowe zakładamy osobiście w siedzibie wybranego banku. Do założenia konta w banku wymagany jest dokument poświadczający zameldowanie na terenie Wielkiej Brytanii (np. umowa najmu, rachunek za gaz). Pracodawca może wystawić list potwierdzający adres zamieszkania pracownika (musi znaleźć się na nim imię i nazwisko pracownika, adres zamieszkania) W liście pracodawca zobowiązuje się do wpłacania pensji na konto pracownika. Nie wszystkie banki uznają list od pracodawcy.W większości banków nie musimy deklarować wpłat i możemy otworzyć je z zerowym stanem.
Zakładając konto musimy mieć przy sobie dokument potwierdzający tożsamość (paszport, nowy dowód, międzynarodowe prawo jazdy, międzynarodowa legitymacja studencka).
Lista najpopuraniejszych bankow w Wielkiej Brytanii: