Aplikacja NHS Test and Trace błędnie skierowała na izolację niemal 4 tys. pracowników Amazona

Aplikacja NHS Test and Trace błędnie skierowała na izolację niemal 4 tys. pracowników Amazona

Pracownicy Amazona otrzymali z systemu NHS Test and Trace nieprawidłowy wynik testu na koronawirusa i nakaz poddania się samoizolacji. Okazało się, że to wina błędu systemu.

Błąd systemu NHS Test and Trace z 13 lutego br. objął aż 3853 pracowników Amazona. Otrzymali oni nieprawidłowy wynik testu na koronawirusa oraz nakaz poddania się izolacji.

Pracownicy najpierw zostali poinformowani przez pracodawcę, że uzyskali negatywny wynik testu na Covid-19. Dzień później czekała ich jednak niespodzianka – z aplikacji NHS Test and Trace otrzymali powiadomienie o tym, że wyniki ich testów są pozytywne.

Gdy wykryto błąd, osoby, które on dotknął, natychmiast otrzymały informację, że nie muszą one poddawać się samoizolacji. Zanim to jednak nastąpiło, wielu z nich dzwoniło pod 119, aby uzyskać pomoc. Również partnerzy pracowników Amazona poinformowali swoich szefów o tym, że będą zmuszeni poddać się samoizolacji, co dla wielu wiązałoby się z utratą dochodu.

Dołącz do dyskusji:

Komentujesz jako