NHS uzasadnia wydłużające się kolejki do lekarzy nieodpowiedzialnością pacjentów

NHS uzasadnia wydłużające się kolejki do lekarzy nieodpowiedzialnością pacjentów

Według NHS współwinni za wydłużające się kolejki do lekarzy są nieodpowiedzialni pacjenci. Mowa tu o osobach, które zapisują się na wizyty, jednak ostatecznie nie docierają do lekarza i nawet nie odwołują swoich wizyt. W 2018 roku brytyjska służba zdrowia w ten sposób straciła 216 milionów funtów.

Według danych statystycznych w 2018 roku na umówione wizyty nie stawiło się ok. 15 milionów pacjentów. Nieodpowiedzialni pacjenci w taki sposób blokują kolejkę do lekarza osobom, które chcą skorzystać z pomocy lekarskiej. Corocznie nawet 1,2 miliona godzin pracy lekarzy pierwszego kontaktu zostaje zmarnowane. Jedna wizyta w przychodni kosztuje średnio ok. 30 funtów.

Według dziennika The Guardian 216 milionów funtów mogłoby zostać przeznaczone na:

  • ponad 224 tysiące operacji usunięcia zaćmy,

  • ponad 58 tysięcy operacji stawu biodrowego,

  • ok. 216 tysięcy terapii osób uzależnionych od narkotyków,

  • wynagrodzenie dla ponad 8,4 tysiąca pielęgniarek środowiskowych.

NHS apeluje do pacjentów, aby ci informowali placówki o odwołanych wizytach.

 

Dołącz do dyskusji:

Komentujesz jako