Ryanair powinien zrekompensować pasażerom niedogodności wynikające ze strajków

Ryanair powinien zrekompensować pasażerom niedogodności wynikające ze strajków

Ryanair będzie musiał stawić czoła "działaniom egzekucyjnym" ze strony komisarza lotnictwa w związku z odmową wypłaty odszkodowania pasażerom zakłóconym przez strajk.

Tysiące podróży pasażerskich zostało zakłóconych latem tego roku, kiedy loty zostały odwołane w wyniku strajków pilotów linii Ryanair i personelu pokładowego w całej Europie.

Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) twierdzi, że pasażerowie ci mają prawo do odszkodowania na mocy prawa UE.

Ryanair utrzymuje jednak, że nic nie musi rekompensować pasażerom, ponieważ strajk stanowił "nadzwyczajne okoliczności" dla linii lotniczej. Na tej podstawie linia lotnicza odrzuciła wnioski o odszkodowanie od pasażerów, zgłoszone zgodnie z tym, co sugerował CAA.

Pasażerowie mogliby eskalować swoje skargi do AviationADR, organu reklamacyjnego zatwierdzonego przez CAA, który mógłby zapewnić rozwiązanie, ale Ryanair powiedział CAA, że zakończył swoją umowę z AviationADR.

Zasadniczo pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeżeli ich lot jest opóźniony o więcej niż trzy godziny lub został odwołany, lub odmówiono przyjęcia ich na pokład zgodnie z europejskim rozporządzeniem znanym jako EC261 / 2004.

Rzecznik Ryanair powiedział w oświadczeniu dla „The Independent”: "Sądy w Niemczech, Hiszpanii i we Włoszech już orzekły, że strajki są" nadzwyczajną okolicznością ", a rekompensata z tytułu EU261 nie ma zastosowania. Oczekujemy, że brytyjski CAA i sądy zastosują się do tego precedensu”.


Osoby z nowymi roszczeniami powinny skontaktować się z zespołem ds. skarg CAA.

 

Grażyna P.

Źródło: „The Independent”

Dołącz do dyskusji:

Komentujesz jako