
Tesco planuje otworzyć sieć swoich dyskontów
Dyrekcja wynajęła doradców z Boston Consulting Group, którzy mają opracować strategię oddzielnej marki.
Z każdym rokiem konkurencja dla Tesco ze strony dyskontów jest coraz większa. Sukces Lidla i Aldi wstrząsnął brytyjskimi supermarketami.
Dlatego też największa grupa supermarketów w Wielkiej postanowiła popracować nad tajnym planem stworzenia nowej sieci sklepów dyskontowych, która ma wpisywać się w przedział cenowy narzucony przez Aldi i Lidl.
Nowa sieć oferowałaby znacznie bardziej ograniczoną gamę produktów niż przeciętny sklep Tesco, na poziomie około 3000 w porównaniu z 25 000 różnych pozycji często dostępnych w Tesco Extra.
Wskazując na skalę zagrożenia ze strony sieci sklepów oferujących sieci supermarketów, dziennikarze „Guardian” sugerują, że rozważana jest również druga opcja, która wiązałaby się z nową marką typu Costco, podobną do tej, którą Tesco ma już w Tajlandii.
Tesco odmówiło komentarza w sprawie jakichkolwiek swoich ruchów, ale w ubiegłym tygodniu ujawnił, że planuje opracować nowe formaty, aby lepiej służyć klientom.
Grażyna P.
Źródło: „Guardian”
Dołącz do dyskusji: